Brick-by-Brick® programme

(πρώην LEGO®-based Therapy)

Το Brick-by-Brick® programme αποτελεί την σύγχρονη εξέλιξη του πρώην Lego®-based therapy (θεραπεία με Lego®) όπως αρχικά αναπτύχθηκε το 2004 από τον Dr. Daniel B. LeGoff και μελετήθηκε περαιτέρω από την Dr. Gina Gomez De La Cuesta. Υποστηρίζει την κοινωνική και συναισθηματική ευημερία νέων, προσχολικής ηλικίας έως την ενηλικίωση, που τους αρέσει να κατασκευάζουν μοντέλα LEGO®.

Παρότι το Brick-by-Brick® programme αρχικά αναπτύχθηκε για αυτιστικά παιδιά, πλέον ξέρουμε ότι κάθε νέος που απολαμβάνει να παίζει με LEGO® -ένα ουδέτερο ως προς το φύλο παιχνίδι- μπορεί να επωφεληθεί από αυτό, γιατί το παιχνίδι έχει θεμελιώδη ρόλο στην ανάπτυξη των νέων. Άλλωστε, η έρευνα έχει δείξει ότι «οι παιγνιώδεις μαθησιακές εμπειρίες που χαρακτηρίζονται από χαρά, νόημα, ενεργό εμπλοκή, επαναληψιμότητα και κοινωνική αλληλεπίδραση μπορούν να προσφέρουν πολυτροπικές εισροές που διεγείρουν τα διασυνδεδεμένα δίκτυα που εμπλέκονται στη μάθηση.» (Liu et al., 2017).

Το Brick-by-Brick® programme είναι το μοναδικό που έχει εγκριθεί από το The LEGO Foundation (Ίδρυμα Lego) και είναι μια προσέγγιση μάθησης μέσω παιχνιδιού για παιδιά που χρειάζονται υποστήριξη για την ανάπτυξη της κοινωνικής επικοινωνίας.

Μέσα σε ένα Brick Club οι συμμετέχοντες συνεργάζονται για την από κοινού κατασκευή μοντέλων LEGO®, κάνουν φίλους, αναπτύσσουν δεξιότητες και διασκεδάζουν.

Ένα Brick Club διευθύνεται από έναν εκπαιδευμένο στο Brick-by-Brick® programme ενήλικα, ο οποίος παρέχει θετικές και ουσιαστικές κοινωνικές εμπειρίες σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού, κατανόησης και αποδοχής. Επίσης υποστηρίζει τα μέλη στη μεταξύ τους συνεργασία, επικοινωνία και επίλυση προβλημάτων μέσα από συνεργατικό παιχνίδι με LEGO®.

Το Brick Club καθοδηγείται από τα ίδια τα μέλη του, ως εκ τούτου καθίσταται ευέλικτο και προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα, τα δυνατά σημεία και τις ανάγκες τους.

Οι συνεδρίες του Brick-by-Brick® programme μπορεί να περιλαμβάνουν ομαδικές δραστηριότητες κατασκευής ενός μοντέλου LEGO®, με τους συμμετέχοντες να ενσαρκώνουν εναλλάξ τους διαφορετικούς ρόλους, του Μηχανικού, του Προμηθευτή και του Κατασκευαστή/Χτίστη, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Τα ίδια τα μέλη του Brick Club έχουν καθοριστικό ρόλο στις δραστηριότητες κάθε συνεδρίας, αφού αποφασίζουν ποιο μοντέλο θα κατασκευάσουν, ποιος θα κάνει ποια δουλειά και πότε θα εναλλάσσονται οι ρόλοι. Επίσης μπορεί να επιλέξουν να ασχοληθούν με μία ελεύθερη κατασκευή, όπου είτε σε ζευγάρια είτε σε μικρές ομάδες μπορούν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τα ολόδικά τους μοντέλα.

Τα πιο προχωρημένα μέλη ενός Brick Club έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν ταινίες μικρού μήκους με stop-motion animation των LEGO® κατασκευών τους και να ασχοληθούν με δραστηριότητες κωδικοποίησης και προγραμματισμού LEGO®.

Μερικά από τα οφέλη της συμμετοχής σε συνεδρίες Brick-by-Brick® programme σε ένα Brick Club είναι:

  • η αίσθηση του ανήκειν:

Οι νέοι αισθάνονται λιγότερο άγχος, εμφανίζουν βελτιωμένη αυτοεκτίμηση, χτίζουν αυτοπεποίθηση και νέες φιλίες σε ένα ασφαλές περιβάλλον ως απόρροια του ότι είναι μέλη ενός Brick Club και να γνωρίζουν άλλους με τους οποίους μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και παρόμοιες με τους ίδιους προκλήσεις.

  • η υπερηφάνεια:

Συχνά οι νέοι μετά την ολοκλήρωση μιας συνεδρίας νιώθουν ένα τεράστιο αίσθημα υπερηφάνειας για αυτό που κατάφεραν να κατασκευάσουν και μοιράζονται αυτήν την υπερηφάνεια και εκτός του Brick Club, μιλώντας για τις κατασκευές τους και μοιράζοντας φωτογραφίες με άλλους.

  • οι κοινωνικές ευκαιρίες:

Μέσα από την ευκαιρία για παιχνίδι, κατασκευή και αλληλεπίδραση με άλλους σε ένα περιβάλλον αποδοχής και κατανόησης των αναγκών τους, οι νέοι αναπτύσσουν αυτοπεποίθηση και χτίζουν ουσιαστικές φιλίες, χρησιμοποιώντας παράλληλα τις δεξιότητές τους στη συνεργασία, την εναλλαγή σειράς, την επικοινωνία και την επίλυση προβλημάτων.

 

 

Βιβλιογραφία

LeGoff D. B. (2004). Use of LEGO as a therapeutic medium for improving social competence. Journal of autism and developmental disorders, 34(5), 557–571. https://doi.org/10.1007/s10803-004-2550-0
Legoff, D. B., & Sherman, M. (2006). Long-term outcome of social skills intervention based on interactive LEGO play. Autism : the international journal of research and practice, 10(4), 317–329. https://doi.org/10.1177/1362361306064403
LeGoff, D. B., Krauss, G. W., Gomez De La Cuesta, G., & Baron-Cohen, S. (2014). Lego-based therapy: How to build social competence through Lego-based clubs for children with autism and related conditions. Jessica Kingsley Publishers.
LeGoff, D. B., Krauss, G. W., & Allen, S. (2017). LEGO-Based Play Therapy for Improving Social Competence in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorders. In Gallo-Lopez, L. & Rubin, L. C. (Eds.) Play-based interventions for children and adolescents with autism spectrum disorders. Routledge.
Liu, C., Solis, S. L., Jensen, H., Hopkins, E. J., Neale, D., Zosh, J. M., Hirsh-Pasek, K., & Whitebread, D. (2017). Neuroscience and learning through play: a review of the evidence (research summary). The LEGO Foundation, DK.
Owens, G., Granader, Y., Humphrey, A., & Baron-Cohen, S. (2008). LEGO ® therapy and the Social Use of language programme: An evaluation of two social skills interventions for children with high functioning autism and asperger syndrome. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(10), 1944–1957. https://doi.org/10.1007/s10803-008-0590-6
The brick-by-brick programme: Play included. The Brick-by-Brick programme | Play Included. (n.d.). Ανακτήθηκε 25 Νοεμβρίου, 2022, από https://playincluded.com/the-brick-by-brick-programme
The LEGO Group. (2021, March 30). Lego Foundation and play included – about Us. LEGO.com. Ανακτήθηκε 16 Ιανουαρίου, 2023, από https://www.lego.com/en-es/aboutus/news/2021/march/lego-foundation-and-play-included
Zosh, J. M., Hopkins, E. J., Jensen, H., Liu, C., Neale, D., Hirsh-Pasek, K., Solis, S. L., & Whitebread, D. (2017). Learning through play: a review of the evidence (white paper). The LEGO Foundation, DK.